مجموعه سید جوادی
تصویر یک مبل چرم

دلیل اختلاف قیمت مبلمان

به اشتراک بزارید:

این مقاله توسط تیم تحقیق و توسعه مجموعه مبلمان سید جوادی بعد از تحقیقات فراوان در بازار و بر اساس تجربه جمع آوری شده و امیدوارم در جهت آگاهی شما عزیزان برای خرید مبلمان با قیمت و کیفیت مناسب مفید باشد

تایم حدودی مطالعه این مقاله 4 دقیقه

اگر تا حالا قصد خرید مبلمان داشتی، حتما این سوال برات به وجود اومده که دلیل اختلاف قیمت، در مدل‌هایی که ظاهر مشابه دارند چی هست؟

به صورت کلی 4 المان برای قیمت و ارزش‌گذاری مبلمان وجود دارد:

1- برند مبلمان | Brand

در تمام دنیا، در همه مدل محصولات فیزیکی و حتی غیر فیزیکی، برند یا نام تجاری تولیدکننده محصول بسیار مهم و ارزشمند هست. مثلا استار باکس به عنوان یک تولید کننده و عرضه کننده نوشیدنی‌های بر پایه قهوه، معمولا قیمت بیشتری از سایر فعالان این حوزه را دارد، که دلیل کاملا روشن است. سابقه و بزرگی برند به صورت مستقیم بر روی ارزش کالا تاثیرگذار خواهد بود. پس کاملا واضح است که در زمینه مبلمان هم، قیمت یک مبل برند، (مثل مبلمان سیدجوادی) از نمونه‌های کارگاهی و بی نام نشان و یا نوپا بیشتر خواهد بود.

2- چوب یا کلاف مبلمان

عامل بعدی که بسیار مهم و تاثیرگذار هست، چوب یا کلاف مبلمان هست. کلاف مبل می‌تواند مدل‌های بسیار متنوعی داشته باشد. به عنوان مثال از رزین، نئوپان و ام دی اف تا چوب‌های بسیار معروف و مرغوب مثل: چوب راش، چوب گردو و چوب روس.

3- متریال یا زیر کار مبل

متریال یا همان زیر کار مبلمان که اغلب به راحتی قابل تشخیص توسط افراد و خریداران معمولی نیست، هم یکی دیگر از عوامل به شدت مهم و تاثیرگذار در ارزش‌گذاری قیمت مبلمان می‌باشد. مثلا ابر مبل که یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک مبلمان است، داری تنوع بسیار زیاد و قیمت‌ها مختلف است که به صورت کامل در مقاله‌ی < مهم‌ترین سوال خریداران در مورد جنس نشیمن مبلمان > توصیح داده شده است که توصیه می‌کنم اگر این مقاله رو مطالعه نکردید، همین الان روی اینجا کلیک کنید.

4-پارچه مبلی

یکی دیگر از المان‌های تاثیرگذار و مهم در قیمت مبلمان، نوع پارچه رو مبلی مبلمان می‌باشد.
از مهم‌ترین تولید کننده‌های پارچه مبلی می‌توان به ایران، ترکیه و چین اشاره کرد.
قیمت پارچه‌ها بسیار متنوع می‌باشد. به عنوان مثال قیمت تمام شده‌ی دو مبل با برند، کلاف و زیر کار یکسان بعد از اضافه شدن پارچه مبلی به شدت متغیر خواهد بود. به مثال زیر دقت کنید:
قیمت حدودی پارچه مازراتی چینی هر متر 75.000 تومان می‌باشد.
قیمت حدودی پارچه سرتکس ترک 800.000 تومان.
برای یک مبلمان ساده حدود 30 متر پارچه استفاده خواهد شد.

30 * 75.000 = 2.250.000 تومان
30 * 800.000 = 24.000.000 تومان

شما می‌توانید، توضیحات این مقاله را در پست اینستاگرامی زیر مشاهده کنید.

.امیدوارم ابهامات شما در مورد خرید مبلمان برطرف شده باشد
.اگر سوال دیگه‌ای در زمینه خرید مبلمان داشتید، همکاران ما در مجموعه سیدجوادی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشند
09156009001
09058501001

مجموعه مبلمان سید جوادی

به اشتراک بزارید:

امتیاز شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *